راهنمای سفر به مکزیک
نوشته شده توسط : afsaneh

مکزیک کشوری با تمدن غنی می باشد. این کشور در آمریکای شمالی واقع شده است و به سبب داشتن گونه های متنوع از حیات وحش، سواحل دیدنی و همچنین فرهنگ جالب و متنوع، هر ساله مقصد گردشگری مسافران زیادی می باشد. یکی از راه های آشنایی با فرهنگ و تمدن این کشور، تجربه طعم غذاها و خوراکی های خوش عطر و طعم این کشور می باشد. برای اخذ وقت سفارت مکزیک در تهران و چک لیست مدارک ویزای این کشور می توانید ار خدمات مجموعه پارت ویزا استفاده کنید. برای سفر به مکزیک، نیازمند تعیین وقت سفارت مکزیک می باشید.

 معنی و مفهوم پرچم مکزیک

پرچم مکزیک دارای سه نوار عمودی به رنگهای سبز، سفید و قرمز است. هر کدام از این رنگ ها در گذشته دارای ماهیم اصی بوده اند ولی امروزه مفاهیم آن ها دست خوش تغییراتی شده است. رنگ سبز به نشانه امید به زندگی، رنگ سفید نماد اتحاد و یکپارچگی بین ملت و رنگ قرمز نماد خون های ریخته شده جهت استقلال این کشور می باشد.همچنین نماد عقاب، مار و کاکتوس در مرکز پرچم، اشاره به افسانه زمان شکل گیری تمدن ازتک ( تمدن سرخ پوستی باستانی ) دارد. همچنین هر ساله روز ملی پرچم (24 فوریه) به عنوان هویت و فرهنگ مکزیک، در این کشور جشن گرفته می شود.

پرچم مکزیک

نقشه مکزیک

کشور مکزیک واقع در آمریکای شمالی، از شمال با آمریکا، از جنوب شرقی با گواتمالا و بیلز، از غرب و جنوب با اقیانوس آرام، از شرق با خلیج مکزیک و از جنوب شرقی با دریای کارائیب هم همرز است. مکزیک همچنین کشوری مرتفع و کوهستانی است. عمده مساحت شمال کشور خشک است ولی آب و هوای جنوب مکزیک گرم و مرطوب می باشد.

دیدنی ترین شهرهای مکزیک

مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک و همچنین بزرگرین و پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد. این شهر در دنیا با نام های شهر کاخ ها و شهر امید نیز شناخته می شود. هکزیکوسیتی همچنین پرترافیک ترین شهر دنیا نیز می باشد و از این رو افراد مرفه جهت سهولت در تردد از هلی کوپتر استفاده می کنند.لیستی از شهرهای مهم و دیدنی این کشور به شرح زیر است :

  • مکزیکوسیتی
  • مونتری
  • موریلیا
  • آکاپولکو
  • گوادالاخارا
  • پوئبلا
  • گوآناخوآتو

روحیات مردم مکزیک

خوش لباس بودن و داشتن ظاهری مرتب و آراسته با فرهنگ مردم این کشور عجین شده است. پوشیدن شلوارک در این کشور چدان مرسوم نیست.مردم مکزیک عادت دارند زمان صحبت کردن با هم در فاصله نزدیک از هم بایستند.قرار دادن دست ها در جیب زمان صحبت کردن در مکزیک رفتار درستی محسوب نمی شود.مکزیکی ها برای کانون خانواده احترام زیادی قائل هستند.با توجه به ترافیک سنگین در این کشور، دیر رسید به قرار های دوستانه در این کشور رفتاری عادی تلقی می شود.مکزیکی ها مردمی خونگرم و خوش مشرب هستند.در مکزیک کسی گل قرمز و همیشه بهار نبرید!در مکزیک مردم برای صدا کردن همدیگر در مکان های عمومی گاهی سوت می زنند و این رفتار بی ادبانه تلقی نمی شود.

جمعیت مکزیک

براساس آمار قابل استناد سال 2017، این کشور دارای 129.2 میلیون نفر جمعیت می باشد. امید به زندگی برای زنان معادل 79.4 سال و برای زنان 73.7 سال می باشد. رشد جمعیت در این کشور نسبت به سال گذاشته نرخی معادل 1.37 داشته است.

زبان مردم مکزیک

جالب است بدانید که در مکزیک 68 زبان رسمی وجود دارد! اما می توانزبان رسمی و اداری این کشور را اسپانیایی دانست. براساس آمار 97 درصد مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند.

اقتصاد مکزیک

مکزیک با داشتن میزان زیادی از ذخایر طبیعی نفت و گاز، یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود. با این حال مشکلات اقتصادی همچنان در این کشور مشاهده می شود. براساس آمار 14 درثد از مردم این کشور به غذای مناسب دسترسی ندارند. نرخ تورم نیز در این کشور معادل 8.3 درصد می باشد.

واحد پول مکزیک

واحد پول مکزیک ، پزوی نام دارد. همچنین پزوی مکزیک دوازدهمین ارز از نظر داد و ستند در دنیا می باشد.

جاذبه های گردشگری مکزیک

تنگه مس

این تنگه دارای دره های باریک و پلهای معلق است که آن را به مقصد مناسبی برای صخره نوردی و پیاده روی تندیل کرده است. نام این دره نیز از رنگ مسی مایل به سبز آن برگرفته شده است.

سواحل مکزیک

مکزیک دارای سواحل زیادی با آب های کریستالی است. از ایم میان می توان به سواحل خلیج مکزیک، دریای کارائیب و اقیانوس آرام اشاره کرد.

اهرام مکزیک

برخلاف باور عموم بزرگترین اهرام جهان نه در مصر بلکه در مکزیک قرار دارد. این اهرام در فیلم های سینمایی زیادی نیز دیده شده است.

خانه موزه آبی فریدا

این موزه محل تولد زندگی و مرگ فریدا نقاش پر آوازه مکزیکی است و یکی از مقاصدی است که همواره گردشگران زیادی را به مکزیک جذب می کند.





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: